elizabethtown

Nu har Elis åkt till LA och kvar är en ensam Ida i en tom lägenhet. Känns väldigt konstigt och ovant, och kan konstatera att jag är väldigt tacksam för sällskap. TUR att Elina och jag är ihop 24/7 alla andra dagar utom två, på denna tre månaders resa. Bäst för henne att hon har det bra...
Två dagar kvar till Chicago. Två dagar kvar till Kristoffer.

Ikväll kollade jag på filmen Elizabethtown. Själv.
Den var bra, men jag rekomenderar inte att kolla på romantisk film när man är ensam och önskar att det vore närmare än tre dagar till man får träffa sin pojkvän. Efter åtta hela veckor...
Att titta på film själv kändes nästan sorgligt. Lite sådär... ensamt. Tror inte jag har kollat på film själv sedan jag vart ordentligt sjuk sist, och det var kanske sisådär tre, fyra år sedan.

Men nu visar klockan på 11.23 (fortfarande konstigt att det inte är 23.23), och jag är trött.
Och imon har jag faktiskt en hel del att göra, fastän jag är själv. Skriva packningslista, träna, översätta grejer till kommande redovisning, läsa, tvätta, maila, skypea(?), packa, prata med Megan och kanske hålla i svenskalektion. Bland annat.
Sedan en ledig dag och sen 10timmars bussfärd över söndag-måndagnatten, och sen, sen ska jag få se min kärlek igen.


Fin film som skulle vart ännu finare om platsen i soffan inte varit så tom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0