Påskfirande!

Denna eftermiddag och kväll spenderades hos familjen Simone (en familj vi träffat i kyrkan), och med deras släkt.
En sååå otroligt bra kväll. Kom dit, umgicks med familjen och deras släkt, och hade allmänt trevligt. Sen var det, såklart, BBQ. Så gott! Grillade grönsaker, veggieburgare och en sjukt god sallad. Joe var som gjord att stå vid grillen. När jag frågade hur han gjort grönsakerna sa han att han bara lagt dem i italiensk vinäger(?) blandat med lite lidfgh, gpihrg, ksdpog och lite andra kryddor jag aldrig hört talats om. Jättelätt!

Här i usa har de också nåt som kallas egg hunting. Man gömmer massa färgglada ägg som barnen får leta efter. Efter två omgångar ville barnen gömma dem för oss, och självklart kan jag inte ta det för en liten lek, utan går med liv och lust in för det och ska vinna. Dock vann tioåriga An alie över mig ändå.
Och vad är väl en sommarkväll utan krocket? Extra utmanande eftersom precis hela deras gräsmatta var väldigt lutande.

En otroligt rolig kväll som jag kommer bära med mig med värme en lång tid framöver.


Ida och An alie


Egg hunting for life


Från balkongen. Sommar sommar sommar...

Kommentarer
Postat av: evelina

grönsaksgrejen lät ju superlätt.eheee, fantastico! haha. den kör vi på dear!

2010-04-05 @ 21:03:29
URL: http://seizethemoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0