Monky bread

Idag fyllde en av tjejerna år, vilket innebar partyparty på kvällen.
amerikanskt party = sjukt mycket mat och sötsaker.

MEN, elis och jag kunde inte vara med eftersom vi redan bestämt med ett par andra att åka till ett köpcenter.
men när vi kom tillbaka blev vi bjudna på amerikansk tårta (söt och mycket färger), och monkey bread.
monkey bread är som vanlig bulldeg, stora som medelstora chokladbollar, som doppas i smält smör och sedan rullas i kanel och socker, och sedan in i ugnen. diet food!

amerika har minst sagt en spännande matkultur. personalen som har med sig egen mat äter till lunch oststavar, pizza (en kvinna äter det varje dag. jag skämtar inte, för jag har inte sett henne äta nåt annat, nån gång, på tre veckor), mcdonald´s, marinerade kycklingklubbor eller en diet coke.
två gånger har jag sett sallad, men då serverad med massvis av dressing. yummi.



Oj, ida har huggt in på marinerat kött, tror ni nu.

Kommentarer
Postat av: evelina

hahaha, jag undrade först vad det var för köttbiff..

2010-03-18 @ 15:32:01
Postat av: Emanuel

Hahahaa!! låter som att jag skulle trivas där ;)

bara att du lägger upp bilder på flötigt kött tycker jag är framsteg ;)



Kram på dig vännen!!!

2010-03-19 @ 18:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0