Hyvens dag.

Oj oj oj, var ska jag börja...

Idag åkte jag och Elina alltså i god tro till Operation Breakthrough för att träffa en Elin, en svensk tjej som också är i Kansas city för att jobba en tid. Så vi for till adressen och möttes upp av denna fina Elin. Roligt att träffa en svensk! (som vi av en händelse hittat på resedagboken).
Hon visade oss runt på centret och det var verkligen intressant att se. Det är alltså ett center som tar hand om barn från 2 månader-18 år gamla, som lever i fattigdom. De kommer till centret som fungerar som förskola/skola, fem dagar i veckan. De har också program för ensamstående mammor, hemlösa föräldrar och mycket annat. Varje dag kommer ca 750 barn dit(!)

Efter att ha tillbringat ett par timmar där, begav vi oss till Kona Grill, en jättefin Japaninspirerad restaurang, som visst var kända för sin sushi. Beställde (håll i er) rice noodles, bean sprouts and crushed peanuts, in a spicy black-bean chili sauce. Så sjuuukt gott. Prövade också på vegetarisk sushi, som föll mig helt i smaken.  
Pratade amerikansk och svensk politik, fördomar, migration, familj, mat, musik... Så trevlig kväll! Efter ett par timmar gick vi vidare till Cold Stone. Tänk er ett ställe med enbart McFlurry, fast med olika glassmaker och 40 olika tillval (Snickers, choklad, valnötter, färsk frukt...) Jag och Elina delade på en glass, cheese cake med krossade peanut butter cups.

Himla fin dag.


Hotties!


Cold Stone for lajf


Som allt annat i usa, så är påskens påskharegrejen sjukt uppblåst.
Överallt i stan finns såna här feta påskharestatyer utsatta.


Är magen glad, är människan glad.

Kommentarer
Postat av: evelina

snygga kaninen hela dan... du, jag har själv köpt adidasskorna nu. kom över dem billigt, så du behöver inte kolla efter dem. :) saknar dig!!

2010-03-28 @ 19:39:12
URL: http://seizethemoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0