super icecream and the kind diet

Gårdagen var riktigt bra och utmanande. Eftersom det fattas 6 av 10 i personalen (bröllopsresa, halsfluss och diverse sjukdomar), så jobbade jag och Elina själva med de 40 tjejerna.
Men det gick riktigt bra, och Elina och jag var glada och nöjda när vi efter 11 timmar lämnade centret.

Så på kvällen väntade träning och....(trumvirvel) Ida&Elinaglass! Ungefär som Ben&Jerrys. Nu funderar vi på att starta ett glassföretag, och vår första och enda smak är Vaniljglass med bananskivor, smält jordnötssmör, mashmelloskräm och minimashmellows, toppade med hackad mörk choklad.
Himla gott!

Senaste dagarna har jag också flitigt läst boken The Kind Diet. En väldigt intressant bok som talar om varför man ska välja ett veganskt liv, och hur våra val påverkar våra kroppar och vår planet.
Efter närmare 11 år i veggobranchen funderar jag på att ta steget till vegan. Så nu blir nog Kristoffer glad.
Dock bara hobbyvegan, alltså endast när jag lagar maten själv.
Den som lever får se...



Mm-m.


Läs läs läs




Kommentarer
Postat av: Krizz

Sket också. Men jag älskar dig ändå.

2010-03-27 @ 21:49:06
Postat av: Mamma

Nej! Bapsolut inte! Det blir jätteäckliga muffins! Jag har provat och bjudit hela klassen på dem pga min vegankollega. Jag skämdes. Gör det inte! Snälla.

2010-03-27 @ 23:01:44
Postat av: Mamma

Och glassen då!? Hur går det med den då? Jag vill pröva!

2010-03-27 @ 23:02:49
Postat av: ida

haha, men det finns säkert goda veganrecept också:)



och koffe det var tur att du älskar mig även om jag will go vegan, för jag älskar faktiskt dig fast du inte är veg.



ju.

2010-03-28 @ 21:13:29
URL: http://idastinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0