Svenskkväll

I lördagskväll hade jag och elis hand om en kväll i sveriges tecken för tjejerna.
Väldigt roligt för mig och elis (som bland annat kunde ha frågan "vad heter den svenska kända maträtten?
1. smörgåsbord
2. pruttbanan
3. tåfis"
Så mogna är vi)
 
Vi kollade också på en film om sverige, en sån som jag egentligen skulle säga, "men asså... tööönt...!" till.
Sen lekte vi lekar, fikade sjukt god kaka som några tjejer bakade till samuel ljungblahds ljuva röst.

Sist men inte minst var det också dags att lära tjejerna lite svenska traditioner. Elis och jag gjorde därför en midsommarstång av en trave stolar och plastblommor, och lärde dom små grodorna. Kvällen var väldigt roligt, och tjejerna skrattade ungefär hur mycket som helst. 
 

Små grodorna (observera midsommarstången)


Greetings from Sweden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0