Höghöjdsträning

Efter tre veckor verkar det ha lossnat.

När vi först kom hit, och jag fortsatte med löpningen, var så sjukt jobbigt.
Att springa 6 km här, kändes lika jobbigt som 15 km hemma.
Jag blev andfådd på ett sätt jag sällan blir, och fick mjölksyra i både armar(!?) och ben.
Kroppen märkte verkligen av att det är bra mycket mindre syre i luften här.

Men, såhär efter några veckor verkar den ha vant sig. Igår avverkade jag drygt 13 km under springturen, och då hade jag ändå krafter kvar när jag var framme. Det är så gött när man bara kan fortsätta springa och springa, och samtidigt njuta i fulla drag.
Så nu välkomnar jag mina nya, efterlängtade röda blodkroppar. Välkomna till min kropp, ni är efterlängtade!

Efter löpningen gjorde jag en fantastisk god äggröra. Äggen här smakar väldigt annorlunda, så mycket lenare, och äggröran blir så fluffig att den nästan smälter i munnen.
En ny favorit!


Kommentarer
Postat av: AnneBritt

Vad roligt att följa dej i bloggen, fick adressen av M-L. Önskar dej allt gott.

2012-02-01 @ 17:08:55
Postat av: ida

Åh, vad roligt! Kolla gärna in lite då och då, så har du koll på vad jag gör om dagarna:)

2012-02-02 @ 17:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0