Proteinproblematiken löst.

Alla rara själar där ute som oroat sig för min mat: Jag har nu hittat lösningen!
Den stavas sojaprotein. Hade inte en tanke på att det fanns!

Med sina 49% fullvärigt protein så slår det de flesta livsmedel med hästlängder. (För alla som är oroliga över att man inte får i sig protein som vegeterian, så kan jag meddela att blandfärs innehåller knappt 25%) Och dessutom kostar 4 kronor för 100 gram. Klipp!


Proteinproblemets lösning.

Så nu varierar jag min äggröra med att blanda i sojaproteinet i den dagliga kålen.
Och på tal om kålen, så måste jag säga att Gud välsignar min mat.
Trots att jag äter stekt kål eller stekta ärtorochmorötter varendaste dag, (och har så gjort i fyra veckor) så längtar jag till varenda lunch och middag.
Tack för det, Jesus!

Kommentarer
Postat av: Simon

Du är otrolig! Stekt kål i fyra veckor!?! Jag skulle fallit död ner. Men bra att du hittat extraprotein att ta till då det tryter.

2012-02-08 @ 08:44:14
Postat av: Simon

Du! Man kan göra plast av soja. Det är ascoolt! ;)

2012-02-08 @ 08:47:02
Postat av: idis

men kål är GOTT, Simon! När jag kommer hem ska du dock få smaka på det mindre härliga ugali. Jag har kollat recept, så nu kommer du inte undan.

2012-02-10 @ 21:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0