Spritt i benen

Jag har ett sällan skådat träningssug.
Löpningen stillar den värsta lusten, men det är inte tillräckligt. Efter närmare sju veckor med löpning som enda träningsform, (och vissa styrkepass med egen kroppsvikt) börjar det pirra riktigt ordentligt i kroppen. Ska dock gå in för att lägga till ännu mer fartlekar och intervaller i löppassen, kanske kan det bota litegrann.
Har annars en tendens att köra mina 7-12 km i ungefär samma tempo varje gång. Ibland blir det riktiga långpass, men trots variationen så längtar jag så sjukligt mycket efter fler träningsformer.

Jag längtar efter svett, utmaningar och utveckling.
Jag längtar efter känslan av att inte orka mer, men ändå kunna pressa lite till.
Jag längtar efter musik, sköna rörelser och svängande höfter och träningsgemenskap.
Jag längtar efter apelsin i bastu, trötta ben på hemväg och goda näringsrika middagar.


Jag ser så mycket fram att komma hem och bara köra tills jag faller platt ner, så trött att jag inte tror mig kunna stå på benen på flera dar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0