Dagen idag

Denna dagen spenderade vi hemma hos Josef och hans familj.
Åt en sjukt god lunch, och sedan hängde vi vid deras pool i några timmar. SÅ SKÖNT! Det är väldigt varmt här, och att bada kan vara bland det bästa.
Dessutom hade Anna, Josefs fru, gjort kladdkaka till oss. Glädjen var stor:)



Poolhäng

Kvällen spenderades på en filt under den afrikanska stjärnhimmeln. Mäktigt.
Det är vid sådana tillfällen jag verkligen kan ana Gud. Hur stor och mäktig han är. Att han placerat ut miljaders stjärnor med precision, som jag kan ligga och titta på, en natt mitt i Afrika. Just när vi låg och pratade om att jag skulle vilja se ett stjärnfall, så föll en stjärna. Tänk, även en sån liten önskan bryr sig Gud om.
Och trots att Han är så stor, så bryr han sig om hur jag har det, hur jag känner, och vad jag längtar efter.
Gud är god.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0