Freedom!!

Som boende i Sverige brukar det vara en självklarhet att kunna gå ut genom dörren för en löprunda, utan att vara rädd för att något ska hända.
Här är det lite annorlunda.

Men – vi har fått höra att det finns några vägar här som är ofarliga att bege sig ut på ensam. För att fira detta snörade jag i morse på mig löparskorna, och gav mig ut på 6 km powerwalk, följt av lika många kilometer löpning. Underbart! Känslan och friheten i att kunna gå ut och bara vara med sig själv, den är fantastiskt. Men under två veckor har jag också fått erfara hur jobbigt det är när denna frihet tas ifrån en.

Hitintills har jag bara kört löparrundor i sällskap av de andra. Också härligt, men det är något särskilt med att få ta på sig skorna, bege sig ut, och bara få springa ensam, helt utan påverkan från något håll. Jag är lycklig!



vattenvattenvattenvattenvattenvattenvattenvatten...



En av springvägarna. Torrt men grönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0