KENYA 2012

Efter min förra resa till USA lades bloggen ner. Men nu, exakt två år senare, så befinner jag mig på min andra lite längre resa. Denna gång går den till Nairobi, Kenya. Här går jag ett Bible College tillsammans med sex andra svenskar, och ca 40 kenyaner. Spännande! Vi bor på skolan, som ligger i Karen (efter Karen Blixten), några km utanför Nairobi center. Det är ett mycket grönt, rikt och vackert område (men det här med rikt märks inte alltid…) och det ligger ca 2000 meter över havet.

Första dagen blev jag magsjuk, och det har hängt kvar i magen tills igår. De första tre dagarna låg jag därför mestadels i sängen och missade endel. Men nu är det verkligen mycket bättre, och det är bara mitt ”vanliga” magont som är kvar. Men, för att se något positivt i magsjukan, så har det nog brutit all eventuell is som skulle kunnat finnas i gruppen. Nu har de sett mig med kräk från kropp till tå, och det är ju ganska befriande.
Kan också tillägga att gruppen känns så bra, och jag tror att vi är påväg att bli som en liten familj. Vi är fem tjejer och två killar. Fyra av oss bor ihop i ett fint och stort rum, medan Emelie kände mest för att bo själv. Killarna kände också för att ha varsitt eget.
Det här kommer bli riktigt bra.

Men, eftersom det gått några dagar, så har jag tagit endel bilder, så här kommer något av ett bildregn, med mycket varierande bilder.



På planet med David och Lina. Taggade!



Nairobi... Pulsen går upp.



Sara, jag och Mia utanför vårt sjukt fina, stora hus.



Det är ganska varmt och torrt här. Kan man säga...



Laddade för löptur. På dammiga, röda vägar (som på bilden),
och dessutom på 2000 meters höjd, känns det
ganska mycket jobbigare.




Lyxdag med lunch på restaurang. SÅ VÄRT!


Nu - middag! Hitintills har vi enbart ätit potatis, ris, bråskköttbitar och kyckling.
Grönsaker en gång. Eftersom jag inte äter kött så har det blivit en väldig massa kolhydrater för min del, och lite frukt på det.
Men, vi har lagt fram en önskan, och hoppas nu på att få lite mer grönt. De andra studenterna äter mestadels vegetariskt, men eftersom vi är "gäster", så får vi annan mat. Väldigt snällt, men i det läget önskar jag verkligen att vi inte blev så särbehandlade...
Jag skulle gärna äta mängder med bönor!


Kommentarer
Postat av: ida

ÅÅ min kära IDa! Så kul att se och höra att du har det bra i thee Africa!! TÄnk att du är där!! och tänk vad du får uppleva. Jag är så glad för din skull! Kul att ni i gruppen kommer så bra överens. KRaaam så länge!!

2012-01-22 @ 18:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0