Lite kål...

...går alltid ner.

Och det är tur att jag gillar stekt kål. Varje dag serveras det kål och potatis, lunch som middag. Ibland går kocken loss rejält, och det blir både potatis OCH ris. Som idag. Då är det fest.



Den klassiska tallriken. Every day!

Min enda proteinkälla just nu är ägg och yoghurt. Jag har knäckt (haha!) den fenomenala idén med att ha ett rått ägg i gröten som jag försöker äta typ varannan dag. Så gott! Men nu fick jag det berättat för mig att det finns risk för salmonella, om man inte kokar eller steker ägget.
Jag funderar på hur stor risken är, och om jag ska ta den? Än så länge hoppas jag på det bästa och fortsätter med ägg-gröten. Får googla på det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta med rått ägg tills vi vet mer om salmonellarisken. Gör äggröra? Bara knäck ner i en kastrull och rör i medan det stelnar. Lite salt och ev en klick smör. Som variation till stekt och kokt.Finns inte ost? Puss

2012-01-25 @ 07:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0