Ugnsbakad chokladgröt

Efter att frågan om en matblogg har kommit upp ett par gånger från olika håll, så tänkte jag ge mig på ett försök.
Dock kommer det kanske inte bli så frekvent, utan mest när jag ätit något alldeles fantastiskt gott. (Vilket händer mer och mer ofta sedan hemkomsten från Kenya. Har ju saknat mat så mycket!)

Först ut är recept på ugnsbakad chokladgröt.
Må låta konstigt, men ack så gott. För en chokladälskare är detta ett måste!



Och här är receptet:

1 äggvita (valfritt, men blir lite lösare konsistens)
1 dl havregryn
1 msk kokosflingor
2 msk kaffe (valfritt)
1 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
3 msk mjölk
Honung (typ 1-2 msk, beror på hur söt man vill ha)

Sätt ugnen på 225 grader. Rör ihop alla torra ingredienser.
Tillsätt resten, söta med honung efter smak.
Häll i portionsform och grädda 15-20 minuter.

Jag serverade med kesella, banan, torkade gojibär och citronmeliss.
Ny favorit!


Kommentarer
Postat av: linda

låter mums!

2012-07-03 @ 23:40:24
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0