Catch up

Senaste dagarna har spenderats vid poolen hos Pansell, följt av en förmiddag på immigration för förnyande av visum.
En eftermiddag i Nairobi city, ett besök på marknaden Toy Market, löpturer, diverse fikabesök, kvällar med Solsidan, varma mackor och Skypedater... Det har varit väldigt bra, lediga dagar.
Och kanske bäst av allt, jag är frisk!
Blir så tacksam över att vara frisk, när man varit sjuk. Att han en frisk kropp som fungerar är ju bland det bästa som finns.
Tack, fina, älskade kropp att du mår bra igen! Jag avskyr högt att vara sjuk!

Nu är vi i nåt slags konstigt väntansmood. Vi har nu bara tre dagar kvar i Karen, för sen drar vi iväg söderut. Väskor ska packas, huset ska städas och resor ska planeras.
Morgonen idag bestod av 8 km tidig morgonlöpning, frukost och sedan planeringsmöte inför fyradagars-safarin och Mombasa-resan.
I fyra dagar ska vi äta Safarianpassad mat (mat som håller utan kyl eller frys, och som kan lagas på en platta till åtta personer).
Förstår ni hur sjukt fint det sedan kommer sitta med maten i Mombasa? Efter tre månader med stekt kål två gånger om dagen, kommer All Inclusive-hotellet sitta som ett smäck.


Har lämnat alla mina ingeravtryck till Kenyas myndigheter.
Nu får man hålla sig i skinnet.



Gos i soffan. Vi gillar närhet.


Jag hörde förresten att det var snö i Sverige? Så tråkigt. I Mombasa hade temperaturen också sjunkigt, så nu vart det bara 32 grader om dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0