Helgens blandade kompott

Vilken helg!
Lördagen började den dagliga entimmespromenaden, och följdes av en långdragen lördagsfrukost.
Lite chill i solen på det, och efter lunch åkte jag och Mia till en beauty saloon för att få våra ryggar knådade. Så skönt!
Efter det väntade poolhäng hos Pansell, och på det en riktig tacokväll. Den har vi längtat efter sedan förslaget och inbjudan kom förra helgen.
Tacon var minst sagt hemmagjord, till och med kryddan och tortillasbröden. En höjdare, ska definitivt köra det när jag kommer hem! Och jag kan meddela att denna tacotallrik var efterlängtad så in i vassen...


Mia med SPA-menyn. Inte sista besöket!

Ingen kan väl ha missat att Melodifestivalen ägt rum, och vi körde mellomys. Vi hade hört två bidrag sedan innan, Danny och Loreen (inte helt oväntat), och utifrån finalens bidrag tycker jag att rätt låt vann. Heja Loreen!


Uppvärmning inför Mello...


Världens godaste och mest efterlängtade tacos. Denna kväll befann
jag mig i extas.

Idag var vi på en "traditionell" afrikansk gudstjänst. De senaste dagarna har varit drygt 30 grader varma, och denna kyrka bestod endast av plåt - från golv till tak. Ni kan ju gissa om det blev varmt i denna plåtburk, utan någon som helst luftkonditionering...
Som tur var predikade Josef, vilket innebar att vi förstod språket, och det gjorde den fyra timmar långa gudstjänsten lite lättare att uthärda. Filadelfia Stockholm, jag längtar efter dig...
Efter gudstjänsten var det middag hos pastorn och hans familj. Det blev traditionell kenyansk mat, men vi åt för glatta livet. Energinivån före middagen var sådär...


I kyrkan fanns glitter kvar från i julas. Det kanske är nya
åretom-grejen?
Obeservera att det står "Merry Christmas" på guldmojängen bakom Josef.


Den traditionella tallriken. Ris, kål och söndagen till ära - bönor!
Till det ett chipatibröd.


Åtta timmar efter att vi lämnade vårt hus för gudstjänst, var vi tillbaka igen. Hem ljuva hem.
En tallrik frukt och nötter förgyllde söndagkvällen och nu sitter kompaniet och kollar på film.
Jag började men fattade inte alls, så har nu tagit mig till sängen det hela resulterar nog i en tidig kväll.


Gillar att vara vuxen nog att få bestämma sig för frukt istället för
middag, de dagar man är som tröttast på kål och potatis.


Kommentarer
Postat av: Emmelie D

Hej snyggo!

Härligt med afrikansk gudstjänst. Hängde ni med i dansen under lovsången? I sierra leone tyckte inte sierra leonerna att jag och min kompanjon kunde dansa, våra stjärtar fick inte riktigt samma gung trots att jag tyckte att jag dansade ovanligt mycket.. Haha..

Längtar efter dig!

Kram

2012-03-11 @ 22:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0