Konsten att välja rätt

I väntan på nästa träff med vår handledare, lyssnar jag på P1 Kropp & Själ. Temat är "Konsten att välja rätt". Känns som att det är direkt riktat till mig. I vissa fall är jag, som min vän sa, som Pippi Långstrump. Bestämmer mig för att "det här tror jag på, och jag ska köra hela vägen oavsett vad andra tycker". Men lika Pippi-aktig jag kan vara, lika darrande rädd kan jag vara för att välja fel.

Den närmsta tiden kommer innebära en hel del val för mig, vissa mer eller mindre livsavgörande. Var ska jag bo, vad ska jag utbilda mig till?

Nu hoppas jag att detta program kan ge mig någon tänkvärd vinkel, eller kanske till och med vägledning.
Nästa vecka ska ansökan till Universitet vara inlämnad. Detta fakta lockar fram den rädda harungen med snabbt pickande hjärta.

Jisses Amalia. Jag återkommer mer om det då valet är gjort och ansökan är skickad.
Livet är bra spännande ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0