Lite light reflektion

Ikväll skulle vi åka till Karen Blixens restaurang (ligger vid huset där klassiska filmen Mitt Afrika spelades in). Under eftermiddagens lektion fick jag rejält med magknip och valde att stanna hemma. Nu, ett par Filip och Fredrik avsnitt senare, och med en, tack och lov, lugnare mage, passar jag på att skriva lite längre blogginlägg. Var ett tag sedan!

Nu har vi varit spenderat över halva tiden i Afrika.
Igår hade vi varit här åtta veckor, och har därmed exakt åtta veckor kvar.
Känns både länge och kort. Men tiden har gått i rasande takt, och jag tror det kommer gå ännu fortare framöver då vi har mycket olika resor att se fram emot; en resa till Loitokitok för att resa med några fältarbetare som jobbar med AIDS-drabbade, en fyradagars safari, en veckas semester i Mombasa, två veckor praktik i Nyanza... Bland annat.

Men, bortsett från magknip är livet fint. Gårdagen bjöd bland annat på strålande sol, en mils löpning, brödbak, volleyboll och en fin skypedate. Jag kan ju inte påstå att livet är särskilt hårt här nere.
Jag fick möjlighet att skypedata min Ida som lever livet på Tjörn.
Jag har fortfarande en dröm om att vi en gång kommer bo under samma tak, min Ida och jag. Hon gör mig glad!

Morgondagen är fortfarade lite oklar. Förmodligen blir det en resa till en marknad, för att sedan dra vidare till Josef och Anna på tacokväll. Vi ska köra taco från grunden (vi snackar i nivå med hemmagjort tortillabröd och salsa), och försöka kolla på Melodifestivalens final. Hoppas vi har mer tur än de andra gångerna, då har vi bara haft stundtals med ljud.


Ida och jag, under en kväll på Götabro


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0