Mask, feber och andra trevligheter.

Hela veckan har min mage mått lite si och så, kan man säga.
Igår blev jag ganska mycket sämre, och somnade till slut under fem täcken - den härliga feberfrossan var ett faktum. Förstår inte att man kan uppleva att kroppen är iskall, trots att man samtidigt känner att den är kokhet.
Det enda jag ville var att vara hemma i Sverige med värmekudde och någon som skedade mig, så man kunde få bli lite varm.

Men, efter en natt i febrens tecken, vaknade jag med massa värk i kroppen. Ungefär som när man sprungit halvmara, totalt öm. Så jag, Mia och Lina åkte till läkaren, Mia har inte heller mått prima.
Fick lämna lite olika prover (vilka ska vi inte gå in på. Men man kan säga att toaletten var högst inblandad), och ett blodprov.
Febern ville inte ge med sig trots tabletter, och efter ett tag fick jag nån spruta med nåt (oklart vad), som skulle ta bort värk och sänka temperaturen.

Provena visade att jag hade mask, matförgiftning, järnbrist, brist på nåt som jag inte vet vad det var, förhöjda halter vita blodkroppar, samt någon mer bakterie som ställer till det i magen.
Så nu ska jag kurera mig med ett gäng mediciner och vila.
Ligger i sängen nu, och kommer nog inte göra många knop närmsta dagarna. Om tre dagar skulle jag märka skillnad, och bli piggare. Helt fantastiskt vad jag blir ynklig när jag är sjuk. Ska bli så skönt att bli bättre!

Tack gode Gud för läkare!!


Kommentarer
Postat av: mln

Känner med dej Ida. Inser att det inte bara är hundar som behöver avmaskas ibland. Även Afrikaresenärer. Hoppas att du fått en "dunderkur" som tar kål på alla inkräktare så du får vara kung i din kropp igen.

kramar från oss i Habo /marie-louise

2012-03-24 @ 13:48:22
Postat av: Herr Ekström

...och på tredje dagen skall du uppstå! ;) kunde inte låta bli...

En pep kommentar.

2012-03-24 @ 21:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0