Närmsta tidens planer

Jag måste bara säga det igen, tiden går så vansinnigt fort!!!

Nu är vi inne på sista racet med undervisning i skolan. Så veckan kantas därför av Final Exams. Dagens avslutningstenta är i Gamla Testamentet. Jag känner mig inte helt redo för den, så jag ska snart sätta mig och försöka nöta in ännu lite till i mitt redan fulla huvud.
Gårdagen sammanfattas bäst med orden magknip, dåsighet och illamående. Efter några timmar i sängen med maginnehåll som gjort sig onödigt påmind, somnade jag till slut.
Men detta innebär ju också att jag inte pluggade fullt så mycket som jag skulle behövt. Magproblem och pluggstress - ingen skön kombo.

Men, som sagt. Sista skolveckan bjuder på Exams och terminsavslut, då det är tre-terminssystem här i Kenya. Vi ska sjunga En vänlig grönska på avslutningen, allt för att få lite svensk feeling.

Sedan väntar en sista Karen-vecka i chillets tecken, bortsett från ett par dagar då vi ska hjälpa till vid en dunderstor konferens som hålls på skolan nästa vecka. Men sedan, efter nästa vecka, då väntar fyra dagars safariresa, följt av en vecka i paradisstaden Mombasa. All inclusive hotell med pool, runt 35 grader varmt, ett hav med 28 gradigt vatten, och, framför allt, MAT som inte stavas kål.
JAG LÄNGTAR!!!!

Och efter dessa två förhoppningsvis toppenveckor, återvänder vi till Nairobi för att packa om, och sedan drar vi söder ut till Nyanza ytterligare två veckor för praktik. Efter det, tillbaka till Nairobi för våra sista tre dagar som Kenyabor, och sedan sitter vi på planet hem mot Maj-solen i Stockholm.


Mombasa, jag längtar efter dig...


...


Det här, det här mina vänner, det kommer bli riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0