Plugghets

Nu råder något av plugghets i huset. Alla sitter och försöker göra en uppgift som ingen fattar.
De korta konversationer som uppstår emellanåt är i stil med;
"Men jag fattar verkligen inte. Vad ska man skriva? Vad i hela friden ska man skriva!??"
"Nääe, jag vet inte. Men alltså, får man F så får man, det gör liksom inget. Vi får ju ändå inget riktigt betyg".
"Det är sant. Jag struntar också i hur det går. Fast... Jag fattar inte. Vad ska man skriva?"

Så pågår konversationen, om och om igen. Det enda som skiljer är vem som säger vad.


Och plötsligt har jag alldeles fullt med saker som känns viktiga(re) att göra; köra en löprunda, styrketräna, svara på mail, blogga, måla naglarna...
Men nu har jag gjort allt det där, och har inte mycket mer att behöva göra. Bortsett från att duscha, städa, bädda om i sängen, kolla bilder på kameran, blogga lite till, dricka te... Men nej. Nu ska jag ta tag i det här.


Fast... Serien 100 höjdare är ju himla bra. Bara ett litet avsnitt kanske?



Två av mina tre nya favoritkillar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0