Resurrection Garden & Karen Blixen Coffeehouse

Glömde ju skriva om Resurrection Garden igår.
Det som en stort grönområde som ägs av katolska kyrkan. Mycket grönt gräs, träd och blommor.
Man kan också gå på olika små vägar, kantade av tavlor med olika Bibelord.
På hela området gäller total tystnad, vilket är väldigt skönt.
Att gå där ger verkligen frid i själen.


Dålig bild, men ger ändå någon hint...


Ännu en mosaiktavla, kanske 1x2 meter.


När jag låg i gräset, så var det en maskros precis jämte mig. Sverige!


Och idag har vi spenderat eftermiddagen i Karen Blixen Coffeegarden, pluggande inför nästa vecka då det är examensvecka, sluttenta i alla kurser.
Men, det var ett fantastiskt vackert ställe! Här gör sig mina bilder verkligen inte stället rättvisa... Så jag tog en från Google.


In till restaurangen.


Bara för de är så fina.

Nu drar vi till Loitokitok resten av veckan för att se ett HIV/AIDS-projekt. Återkommer nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0